Followers

Jan 8, 2011

Hilang tumbuh patah berganti...(Pengganti Cik Bulat)

Pagi yang indah, xseindah liku-liku hari yang aku tempuhi sekarang ini...
seperti mana yg sedia dimaklumkan oleh cik bulat kami telah pon berpisah dalam artikata lain aku ni telah menduda (woit bile ko kawen mueh!!).
sebab kami berpisah? biarlah kami n mereka2 sahaja yang tahu... kepada cik bulat thanks atas pengorbanan anda selama ini, aku tahu aku sangat bodoh kerana meninggalkan kamu, tapi percayalah ada hikmahnya....banyak yang aku belajar atas perpisahan ini. setiap pertemuan ada perpisahan dan setiap perpisahan ada kerinduan dan setiap kerinduan itu pasti diluahkan pada doa dan doa itu haruslah kita pohonkan kepadaNya yang maha merancang setiap pertemuan dan perpisahan itu...
Ternyata Dia maha memahami... saat cinta itu pergi Dia telah temukan aku pada pengganti cinta yang lama...
Memiliki ciri2 yang seakan2 sama dengan cik bulat. sangat menurut kata... segala persoalan yang aku ajukan akan dijawab dengan selamba je tanpa berselindung apa2. sangat memahami aku xpernah menghampakan aku... mak aku pon dah mula berkenan dengan dia. setakat masak memasak ni aku rasa memang dia teror mau xnye semua resepi masakkn semua dia tau... omak aku memang suke menntu yg rajin kedapur ni (eh ape yg kau mengarut ni mueh?), aku pun xtau mcm mane blh jatuh hati dengan dia? aku kenal dia pun melalui laman sesawang, mmg niat aku pun nk cari pengganti cik bulat maklum la dh jd duda ni bak kate cikbulat hidup mesti diteruskan, tp kene makan ikan (hahaha... gila jahat, maap ye cik bulat terkasau pulak bahasa melayu saye ni). then akhirnya aku jumpa la ngan pengganti cik bulat ni... cun woooo... kecik je budakny... ajak dating punye la pemalu kene ajak kwn (adk bradik dia). kite orang slalu dating pon kat kdi mkn je stakat ni... paling kerap kat Hailam Kopitiam kat sek.7 xpon kat McD sek.2 S.Alam... kat situ la dia banyak cite kat aku mcm2... bab2 agama pun dia tau jwb, kadang2 malu aku dpan dia, maklum la aku ni nama je Islam tapi banyak bodohnya lg... sekurangny bila aku ada dia aku sedar masih ada lg yang sudi temankan, betulkan aku dari terus hanyut dengan kejahilan aku ini... aku suka dia pun sb dia simple xperlu makeup tebal2 pun dia dh memang sempurna, bak kate mak aku kecantikkan itu hany sementara dan cantik yang kekal itu hanya pada budi bahasa kita akhalak kita... aku ni masih boleh dicantikkan lg ke? bila mak aku ckp mcm tu terasa diri ini hodoh sangat, buta lah perempuan yg pandang lelaki pada luaran sahaja, dan sempurnalah dia apa bila menilai seseorang itu pada hatinya, akhlaknya, budibahasanya... memang aku kalah pada cinta. nafsu itu cinta dan cinta itu perlu mengawal nafsu dari merosakkan sesebuah cinta itu sendiri. itu yg aku blajar dari dia. sikit pun aku xpernah jemu bila aku beersama dia. dan kerana dia aku masih menyambung kisah-kisah hidup aku dalam blog yang lama telah aku tinggalkan ini...
ni la dia pengganti cik bulat sy...

















bukan awek 2 la tp yg ditangan dia 2, aku punye mcm wane merah ni... ni wane febret cik bulat sj je beli wane ni sb nk amik mood dia bila aku menulis blog or wat pe2 kerja la... so indah bila bersamany (gila...)

2 comments:

cik Nemo said...

bagoslah dh ade pengganti skrg...

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.