Followers

Sep 12, 2009

Hidup untuk kerja? Kerja untuk hidup?



Porite (M) Sdn. Bhd., ni la tempat kerja aku, yang bumbung terlebih 2 la tempat kerja ayah cik bulat sebelah tempat kerja aku. Porite ni sebenarnya adalah sebuah pusat penyelidikkan makhluk halus dan alien yang terbesar di asia, betul ke? tipu je hehehe... Porite ni sebenarnya kilang buat bearing, gear berasaskan metallaugy powder.Kat sini aku keje sebagai Asst. Engineer je, kire bila ade or yg perlukan pertolongan aku aku g la tulun.


Ni la antara product yang kilang tempat aku kerja hasilkan. nampak mcm simple je, tp bende ni la yang buat gaji aku bulan2. Tp awas siapa yang cuba mencurinya, anda akan dikenakan dengan hukuman yang berat. bukan murah bende ni lagi2 yang tebal ckt patot la mase gawat tempoh ari kilang aku ni releks je xgoyah pun...









Dulu aku xpernah pun bercita2 nak keje kilang, Dulu cita2 aku nk jadi Ultraman, eh xla Gaban kot, bukan la... Tomatoman rase2ny, haa!!! bru aku ingat, mase aku tadika dulu cikgu pernah tanye apa cita2 aku bila besar nnt, aku jawab polis sb aku tengok membe aku ramai nk jadi polis maybe ada pistol kot pengaruh cite Roda2 Kota Raya la kot.
Apa gaknya cite2 cik bulat saye mase 2 ye? jd Power Rangers Pink kot?




Tau2 je bile abis blaja masuk kilang Jepun jadi la Poriteman. Best gak kerje kilang ni, baju dapat free. Mlm 2 xpayah sibuk2 pk nk pkai
baju ape esk. Silap2 1baju blh pakai 1 minggu. bukan orang tau pn. cik bulat pun xtau.

Ni la budak2 Porite, melepak kerje no.1, pastu o.t baru buat kerje, kalau bulan2 biasa bilik ni meriah, ada susu kocak, kropok lekor, goreng pisang, chakoi macam2 la ada. bile time puasa ni hanya menatap makanan di dalam akhbar je la. pas tu sembang nak makan itu la ini la, nk g bazar sane la sini la. lain xde , hari2 bende same je. Tp ko org mmg best.


rindu aku ngan susu kocak..
cik bulat ni la kawan2 saye jgn pk bkn2 lg tau.
sy x kwn pn ngan pompuan mse keje.

No comments: