Followers

Sep 1, 2009

Teman Terbaru


Pukul 3 pagi, Rabu - 2 September 2009, wah!! agak lama aku menyepikan diri. sibuk cari wang, hehe... beli kete baru la (my 1st. car). lame gak aku mengidam2 nk ada kete sndr. Mane tahan ble ajak cik bulat kuar je mak dia akan ckp "Jangan bwk era jauh2, Shah Alam pun xbuleh!! klu mak cik tau siap kamu..." mentang2 la aku naek Nouvo S je dedulu, xpe la utk tgk org yg kite sayang bahagia n gumbira ngan kite kene la berkorban SIKIT.


Bak kate pepatah negro "setiap pengorbanan ada habuannya", bunyi mcm jahat tp kite pk yg baik je... la ni mak dia lyan aku mcm menantu kelas atasan. Even kadang2 aku t'hanta dia pulang lmbat mak dia xrotan pun aku, siap jmpt aku msk umh. Siap buat air lg, bkn 1 tp 3 jenis air, ni yang buat aku makin sayang ngan mak dia ni, tp pe2 pun mak dia mmg backup besar aku dlm umh dia ble situasi aku berhadapan dengan abah dia (gile seram...). Mau xnya, setiap kali aku jmpt cik bulat sy kuar dia tggu kat dapur (sb aku jmpt cik bulat ikut pintu dapur), klu tggu je xpe, ni x siap asah pisau lg, kadang2 2 ngah potong buah xpaki bju plak 2, ngan misai yg agak tebal, seram ooo...


tp xpe, macam mana sekalipun aku pasti 1hari nnt aku akan cuba dapatkan ati abah dia plak. kate cik bulat saye abah dia muka je garang tp ati lembut... 2 yg wat aku kuatkan semangat jmpt dia lg 2, klu x t'paksa la srh dia tgu kat luar utk aku jmpt.


Cite pasal bulat aku plak, sjak aku dh ade bini baru ni (kete aku) makin sayang dia kat aku, mau x, spnjg dlm kete asik sebut "I Lebiu... I Lebiu... I Lebiu.." kalau dulu aku je kne mintak, sampai aku ugut nk bagi taik idung la bru dia nk ckp mcm 2. La ni xpyah aku mintak2 lg dgn sndrny dia sbt... klu dulu dia slalu mgeluh ngan aku nape kte kuar dating awal (pkl 11am), la ni dia yg ajak aku kuar dating awal (pukul 9.30am). Dia ni yang lain sjak aku ada kete nikn (asik sebut 'ada kete' mcm riak je) makin kuat membebel, kne pki tli pnggang kleda la, isi myk ttp enjin la, bwk p'lahan2 la, siap ngadu kat mak la klu aku xikt ckp dia, dia dh mcm Trainer Pusat Latihan Memandu Ravi, n mak dia dh mcm JPJ dh aku tgk. xpe nnt dia dh dpt lesen aku nk tgk dia bwk mcm mane... kite tunggu ye cik bulat ye...


Walau apa pun dia, siapa pun dia aku nk dia tau yg aku sayang sangat pada dia... Cik Bulat tetap pertama di hati.


kau tengok tu cik bulat senyum, jarang aku tengok dia senyum macam ni. guda2 la tu kunun... Ni mase g smbut ari jadi dia. sori ye cik bulat anta awk lewat mlm tu. Selamat Hari Ulang Tahun yang ke-23 Tahun... semoga dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki n jodoh yang berkekalan...Aminn...


2 comments:

|| nemo mimosh || said...

mengumpat shaye di pagi hari..=)

ijad said...

selamat berpuasa...