Followers

Aug 20, 2010

Syamimi Sayang

Assalamualaikum… Kesiannya blog saya ni dh lame kene tinggal… cik bulat saya ni bukan nak tolong updatekan. Janji dulu nak tolong, makan dah belanje, jalan-jalan dah bawak, tapi keje tak buat. Ni nak mengungkit ni… cian blog saya ni… takpe cik blog sekarang saya akan cuba hias kamu lawa2… bagi cerita yang segar2… supaya kamu ceria macam dulu semula ye cik blog…


Syamimi binti Najib, tu la name budak kecik yang kite orang paling sayang dah macam anak sendiri kite orang anggap… cuba tgk kat blog cik bulat shaye selalu sangat cerita pasal budak tu… sikit-sikit rindu syamimi, sikit-sikit rindu syamimi… saya dia tak rindu ke? Kalau mcm tu saya pun nak cerita jugak la pasal budak ni…


Syamimi atau nama timangannya Mimi, umur dia baru 1 tahun 9 bulan, dia ni anak kawan mama cik bulat… nak dipermudahkan cerita mak si mimi ni kerja dan mama cik bulat la yang mengasuh si mimi ni dari jam 8.30 pagi sampai 6.30 petang. Dulu mase budak mimi ni mula-mula sampai umah cik bulat aku tengok kecik je budaknya… takut aku nak pegang, tapi sekarang dah boleh jalan lasak dia kalah budak lelaki…Apa yang aku seronok dengan si syamimi ni sampai shaye n cik bulat sayang sangat kat dia?

Syamimi

Bace kat bawah ni:

1. Si Syamimi ni ceria budaknya, pandai amik hati orang… kekadang tu menjobo gak macam cik bulat dia suka menunjuk-nunjuk tak kira la barang ape yang baru dibeli semua nak ditayangnya, lepas tu tau pulak kedekut bile org nak pinjam.


2. Suke kucing, “nyauuuu…nyauuuu….” kucing kat umah tu dia panggil. Nak bela sori makcik Nab tak suke kucing… cik bulat lagi la… ikan Nemo la katakan…



3. Si mimi ni pandai wat memek muka, tu aku tak tau la atas didikan aku ke cik bulat? Berlakun pun pandai banyak muslihat budak ni…


4. Bijak sama macam saye, belum masuk 2 tahun lagi nombor 1 hingga 10 dah jadi lagu harian dia A,B,C… pun sama. Tu yang shaye belikan beg tu bagi dia mood nak pergi sekolah supaya jadi budak-budak yang cintakan ilmu…


5. Suka jalan-jalan, pantang tengok cik bulat shaye tu melawa sikit… “kut…kut…” nak ikut la tu maknanya… Sejak pandai jalan ni dah belagak dah takmo jalan pegang tangan. Belagak macam orang dewase…


6. Suka mandi, disebabkan budak syamimi ni aktif asyik bergerak je so badan dia cepat berpeluh… dah berpeluh mula la dia rimas asyik ajak cik bulat mandikan dia je la… kalau tengok dia kat bilik air bukan main punye la seronok dia dapat air dah macam duyung dah aku tengok…

7. Penggeli, kalau dia yak (buang air besar) tak boleh tengok taik dia mesti dia nk muntah… kalah orang mengandung… Bau busuk pun nak muntah..Kueh lembik-lembik pun dia geli… Cian la laki ko mimi nanti Mimi.



8. Kentut kuat, tu berjangkit dengan aku tapi part bau tu xsama aku wangi sikit… Sanggup kentut je mase jalan dari berak… Dia tau kalau berak je mesti balik awal punye… Dah kat rumah amik ko cik bulat oi… Melambak… Padan muka ko cik bulat kena basuh…hahaha…



9. Suke nyanyi sorang-sorang… Tu perangai cik bulat yang suka ajak dia pergi karaoke… Jangan nak mandai-mandai kate saya yang ajar…

10. Photogedik, pantang ada orang nak nangkap gambar ade je dia nak sengeh-sengeh same…Tayang gigi baru la katakan.


dan banyak lagi… lain kali kite cerite lagi ye?


Untuk Syamimi, kami doakan kamu menjadi anak yang baik, hormat ibu ayah, tak nakal-nakal, pandai jaga diri, cemerlang dalam apa jua bidang yang kamu ceburi. Dan jangan lupa, sentiasa ingat kami ye budak bucuk? Doa kami supaya kamu jadi wanita solehah serta menjadi contoh kepada masyarakat satu hari nanti…

Amin…

No comments: