Followers

Oct 3, 2009

Cik Bulat yang Garang

Mak oi abis lobam2 peha den ekau belasah ye cik bulat... ni apo den nk jwb nnt kek omak den ni klu omak den tny? biru ado merah pn ado... calar sana calar sini... adoi... xpe biar badan den calar jgn keto den yg calar...

pagi 2 mood masing2 tngah baik baru pkl 8.30 pagi... sampai je aku kat umah cik bulat, makny dh ada kat dapur ngah dok menapaukan bekalan utk cik bulat sy bawak balik ke B.Pahat,
pas salam mak dia, di ajakny aku sarapan. Smbl tggu cik bulat siap aku pn siapkn perut aku ni dlu. td kat umh xsmpat, cik bulat sy ni klu aku lmbt muncungny bkn main panjang, pas pujuk2 dia bebel lg la panjang, smua panjang2. langkah dia je pendek sb...hahaha...


perut dh knyg ati dh senang, tiket bas pkl 11.00 pagi tp diajakny aku keluar 8.30 pagi bermakna ada 1 jam setengah lg sblm cik bulat naik bas, xpela kate cik bulat dia nk luangkn mase ngan aku sblm blk. smlm xpuas sb aku sebok g beraye ngan spupu aku, tp aku kelentong dia kte ngah basuh pinggan kat kenduri umh pak long aku. sori ye t'pakse sb smalam bkn aku yg bwak kete. n klu aku bilang aku pg beraya cnfrm kmu muncung sb xajak kmu.


so pg tu diajakny aku g tasik shah alam, kat sane kateny banyak kenangan dia mse kecik2... btl la tu aku tgk dlm album gmb dia pn byk gmb dia kat sane. smpai je kat sane kite org jalan2 n burak2, amik gmb n tibe la mase nk anta dia g blk. tiba2 hp ku berbunyi... bip!!...bip!!... ha! msg la. dari tina, ah xpe la blk nnt la aku bls. nnt cik bulat jales susah aku, aku letak hp aku kat pintu kete blah kanan aku ni jauh ckt dr cik bulat, xperasan plak aku cik bulat dok perati je aku dr td. pas tu cik bulat mintak sesuatu dr aku... "awk... pinjam hp kejap nk tengok gambar". dlm ati aku nk bg x... nk bg x... ah bg je la dr dia pk bkn2 nnt, purak2 wat muke suci n xbersalah dgn tgn yg t'ketar2 aku bg la gak kat dia. aku nengok lame je dia pegang hp aku sblm ni xde lme mcm tu, rupe2ny dia check msg aku. dgn muke tenang dia tanye aku "siapa sukur ni wak?" aku jwb dengan ringkas tambah cuak "kawan". sbenarny sukur tu la tina aku ubah name lain spaye lmbat ckt dia dapat hidu. tp rupa2ny taktik aku 2 dapat juga dihidu oleh cik bulat, bertubi2 dia tny dengan nada suara yang sedikit menjerit "nape lain mcm msg dia?" "mane awk kenal dia?""siapa dia?""bila awk jmp dia?""selalukah awk msg dia?""napa awk msg dia?""nape x bg tau sy?"


semua soalan cik bulat aku jwb dgn bijak cuak memang ada, ecceh...dh kantoi... bkn tu je tgn dia pn bukan main laju lg main cubit2 kat peha n bdn aku ni, aku xblh nk elak bg dia puas lpskn geram n bg aku lebam bru aku bg penjelasan. (babe aku xcurang tau, tina tu cume kwn aku je, lg pun dia pangkat kakak pd aku, aku tahu kamu cemburu, dari situ aku tahu kamu sayang sama aku, dan aku juga sayang kamu klu kamu xsuka aku akn cuba merenggang dari dia...).


dh abis sesi lepaskn perasaan aku anta dia blk nk pujuk pny pasal aku bg la ceklat n jajan utk dia mkn dlm bas nnt. ko nk tau pas peristiwa tu dia dh makin amik berat kat aku. so makneny ada hikmah semuany ni. thanks tina klu kamu xmsg aku ari tu smpi skrg cik bulat aku pk aku ni xde org lain yg berminat n skrg dia dh rasa mcm ada pesaing n tergugat hahaha... nnt agak2 dia mcm xlayan je aku wat lg... ok x?ok kn? ok leee....hahaha...


kamu kate lain kali keluar nk bawak rotan ye? aku mau bawak Tina la buleh?...kasi panas sama itu cik bulat...hoho...

1 comment:

ElyaElmo said...

tiber2 teringat lagu..bulat kecik bulat kecik..bulat laa besar...ha3
:P