Followers

May 23, 2009

Hujung Minggu Mu'az

Syukur kepada Tuhan atas rahmat dan nikmat-Nya aku masih lagi diberi kesempatan meneruskan kehidupan ini di atas muka bumi-Nya.


Biasa la pagi hari minggu, memang ada kejutan punya...mane taknye pagi ni mak aku kejutkan aku bangun tido dengan segayung air, lemas kau dibuatnya...amboi mentang-mentang la sekarang ni harga air murah, selamat la air kalau minyak panas lagi sadis...


Celik je mate aku tengok jam dah nak dekat pukul 7 a.m. lekas2 aku g tunaikan kewajipan aku kepada-Nya dulu. Dah siap samua atas tikar sejadah aku menonggeng...gile ngantuk, malam tadi dah la tido lambt sebab dok melayan Robby ngan Si Bun, tu pon aku balik dulu kalau tak maunya sampai ke pagi...Baru je nk cipta mimpi, kat dapur aku dah dengar dah mak aku start dengan dia punya Khutbah pagi Ahad, terbantut niat aku nk tido pagi ni...


Jam kat dinding baru je pukul 9 a.m. dah lame rasenya tak pergi kubur atok aku, 2,3 hari lepas nenek aku ada la mintak aku bawak dia g sana, rindu agaknya dia kat arwah...nenek aku ni memang cekap aku baru je ajak dia terus je dia siap amik tudung ngan tikar, ntah bila plak la dia ricih2 daun pandan ngan bunga2 ni tau2 ade je kat tangan dia. Aku masih lg pakai tuala yg nenek aku dah siap2 dah depan pintu... adoi!! serba salah aku dibuatnya....


Kat kubur Pak Long aku dah smpai dulu, mungkin nenek aku tipon dia msaa aku mandi tadi...kita orang bersihkan di sekitar kawasan kubur atok n Pak Long mengetuai bacaan Yassin kami...Mase bace Yassin 2 aku tengok basah je mata nenek aku...cian dia...maklum la atok aku ni kan penyayang orgnya, romantik tak payah cakap la tgk la cucu dia mcm mane. Sbb 2 kot nenek aku rindu sgt ngan atok aku, dulu ada org yang boleh dia kongsi cerita skrg dah tak ada. nanti ada mase aku ajar nenek aku ym ke, myspace ke, facebook ke, mane tau terubat ati dia yg lara 2 kan?


Walau apa pun aku doakan semoga roh atok aku dicucuri rahmat, dan di letakkan ditempat para sahabat dan solehin...nek, muaz tau nenek kuat, dulu atok sakit nenek boleh angkat atok sorang2. Yang penting sekarang kite bina hidup yg baru...insyaallah 1hari nanti kite akan diberi kesempatan untuk jumpe atok kat "sane" nanti.. Amin......

No comments: